. : mässa och beskrivning : .

Ja då var jag hemkommen igen efter en trevlig och välfylld helg med massor av trevliga människor och pysselinspiration! Alltid lika skoj med mässa, den här gången behövde vi ju dessutom inte åka så långt, vilket var skönt ;0)
Har fått en del frågor om mått och beskrivning på the-påsen jag gjorde tidigare så jag tänkte försöka mig på en liten beskrivning lägre ner i inlägget för den som vill prova!
I helgen kom min lillebror hem efter ett halvår på resande fot, och givetvis hade syster pysslat ihop en liten överraskning till hemkomsten...

Jag hade laddat ner några av deras bilder från resedagboken, framkallat dom och gjort ett litet minialbum (i storlek 15x15) som ett minne från resan! Här är framsidan. Har gjort egna mönsterpapper med hjälp av cirkelstämplarna från Inkywings.

Har försökt att hålla stilen ren och "grabbig", inuti har jag även lämnat plats för lite egna anteckningar. Här är baksidan på albumet.

Här kommer då den utlovade beskrivningen på the-påsen:

Utgångsmåtten på pappret är 15x25 cm. Biga sedan enligt ovanstående mått. Vik in kanterna på långsidorna, dessa ska överlappa varandra lite. Limma/tejpa ihop denna överlappning (endast överlappningen) och vik sedan längs de resterande bigningarna så att du får till botten på påsen. (är du osäker på hur botten ser ut kan du kolla på min påse i tidigare inlägg)

För att få till vikningen i överkant lär du vika in de fyra hörnen enligt skissen ovan. Sedan är det bara att fästa ihop det med en öljett och dekorera. Vad gäller själva the-påsarna som jag stoppar in inuti så knyter jag ihop dom lite fint och skjuter in dom från sidan. Påsen är så pass stabil att dom inte kommer någonstans, dessutom så behövs inte påsen tas sönder för att komma åt innnehållet, vilket är lite bra tycker jag... :0)

Jag hoppas att ni producerar många the-påsar där ute nu ;0)

Ha det gott!

. : kram : .

Kommentarer
Postat av: Tesa/Therese

Tack för beskrivningen, ska absolut testas! Tack för ditt avtryck hos mig. Kram

2009-05-04 @ 12:28:18
URL: http://tesapysslar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0