. : orkidé : .

Eftersom min favorit blomma av alla är den vackra orkidén så kunde jag bara inte låta bli att pröva att göra en av orkideerna som Marie på ScrapAddicted skapat. Helt fantastiska! Och dessutom så vet jag precis vart den skulle passa alldeles utmärkt! Jag har ett litet projekt att skapa ett tack-kort till min svägerskas kompis, som överöst oss med massor av fina barnkläder, och hon är välldigt förtjust i svart-vitt i alla former. Dessutom så ville jag ha något lite mer exklusivt än bara ett kuvert eller cellofankuvert att lägga det i... Har letat som en vilde på internet för att hitta någon form av mall, men inte hittat det jag söker, så då gjorde jag en själv! Var ju faktiskt inte så svårt när allt kom i kring ;0)

Istället för ett kuvert ville jag ha en platt låda på ungefär 16x16, precis så att ett kort fick plats. Jag har skurit till en egen av vit cardstock och dekorerat den.

Detaljbild på den härliga orkidén. För beskrivning på hur den görs; gå in på ScrapAddicted och adventskalendern...

Tack kortet går i svart, vitt och silver.

Kortet är dekorerat med blommor, pappersrosor, grungeboard, cs och thickers.

Nu ligger kortet i sin lilla låda, känns lite mer exklusivt!

Hoppas hon blir glad o nöjd när kortet kommer! :0)

. : kram : .


Kommentarer
Postat av: Caroline

Åh så vackert. Och vilken bra idé att göra en låda istället för kuvert. /Caroline som hittade hit från scrappiz

2009-02-11 @ 15:02:15
URL: http://caroline-scrap.blogspot.com/
Postat av: Ammi

Så otroligt snyggt och vilken bra idé :-)

2009-02-12 @ 08:09:29
URL: http://www.ammi76.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0