. : pennförvaring : .

Idag bygger vi vidare på BIA- och Promarkerstemat! När jag hade gjort färdigt min färgkarta så blev jag genast inspirerad att göra en förvaring till pennorna, och den fick gärna matcha den nygjorda o härligt rosa kartan! Jag hade någonstans i bakhuvudet ett minne att jag sett i någon av mina bloggrundor en förvaringsburk som någon gjort o dekorerat så fint till sina Promarkers pennor. Nu minns jag tyvärr inte vart jag sett den men jag tackar o bugar för inspirationen!! :0)

Stommen till burken har jag gjort av kartong (baksidan av ett kollegieblock), där varje sida är 10x10 cm. I botten har jag fäst cardstock med dubbelhäftande tejp. Bradsen och cardstocken upptill är egentligen inte sedd som dekoration utan är där för att få kontstruktionen lite stadigare, den blir lätt lite ostadig om man bara använder owires...

Varje sida är dekorerad med ett stämpelmotiv, färglagda med Promarkers - såklart.
Här har vi Kille tittar ut ur rutan.

Här är Klädstreck.

Och på sista sidan har vi Sockergrynets Solrosor.

Titta så tjusigt de matchar varandra! :0)

Burken är också dekorerad med papper från Rusty Pickle. Texten PRO är chipboard och retsen är handskrivet, bården under är Rub-ons.

Imorgon är det dags för nästa BIA-projekt!

. : kram : .

Kommentarer
Postat av: marit

Å så fint!!

Ska också göra en PM-bok.

Pennorna har jag i 2 Mimi-väskor... såna små med 4 löstagbara fack i.



Hittar massor kul i den här bloggen =)



kram

2009-02-09 @ 22:47:09
URL: http://maritsscrapblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0