Massor av nytt sen sist...

Ja, nu är julledigheten över och verkligheten gör sig påmind igen. Här har vi haft det kallt ganska länge nu, 15-20 minus grader i en vecka, och så nu senaste dagarna -25...! Liiite väl kallt i mina ögon. Visserligen är det vackert ute med massor av gnistrande snö o sol, men när man inte kan njuta av det ute utan bara sitta inne så blir det liksom inte detsamma.
Hur som helst så har det pysslats en hel del härhemma. I fredags var det pysselmara hemma hos Lisa. Vi var åtta pysselsugna tjejer och jag är ju inte känd för att vara världens snabbaste pysslare..ehmm.. men lite fick jag gjort! Skoj var det iaf!! Sen hjälpte jag o Susanne Lisa att inventera på lördagen, så då blev det ju lite mer pysselsaker med hem i påsen, så då kunde jag ju inte låta sakerna bara ligga där utan fick lov att pröva det direkt när jag kom hem! :0)
Här kommer en layout som jag gjorde i fredags...

En av de stora fördelarna med att pyssla tillsammans är ju att man kan låna o pröva, så här har jag lekt med Anna-Lenas Dabbers. Måste nog köpa tror jag... :0)

En av mina favoriter är dessa fantastiska halvpärlor.

Jag gjorde ett par LO´s till men de är inte riktigt klara än så de får vänta en stund till!

Här kommer två av korten:

Ett grattiskort med stämplar från Penny Black och Stämpelboden. Och så halvpärlorna igen...

Gjorde ett dubbeldörrs-kort med med den fantastiska ängeln ifrån Motivet, en av vinsterna från Stämpelstafetten.

Här är kortet uppvikt. Inuti finns en champagne stämpel från Stämpelgården.

Jag har länge velat prova att måla med distresser. Visserligen trivs jag välldigt bra med mina PM och MCP, men jag har alltid tyckt att det blir liite finare med distresserna. Men eftersom distressmålning kräver en hel del övning så har det liksom inte blivit av, utan de står fortfarande där orörda på hyllan. Men - i lördags så tog jag tag i saken och köpte akvarellpapper o en Staz On-dyna och började måla mitt första motiv, här kommer det!

Är det något motiv som lämpar sig bättre med distresser än hÄnglar?? Kortet är gjort i formatet 15x10.

...vi skickar med en bild på baksidan också...

Vill avsluta med en bild på mitt kort som kom med i nyaste numret av tidningen Scrapbooking mm. Nu när numret är släppt så får jag visa mitt bidrag. Jättekul att få komma med, dessutom första gången jag försökte. Skoj!

Kortet är en Criss Cross-vikning. Stämplarna är från Stämpelboden, och inget annat, i tidningen står det nämligen fel...!

Kortet på insidan är även dekorerad med Rubons.

Ja det var lite nytt från hemmafronten. Men glöm nu inte att hålla lite extra utkik den närmaste tiden! Jag planerar att göra om lite på bloggen och tänkte "fira" det med lite angenämt bloggodis!!! Så tills dess...

Pyssla lugnt i kylan!

. : kram : .

Kommentarer
Postat av: Catrin Andersson (Lillstrumpa)

Wow, vad mycket fint som fanns i din blogg! Tack för besöket!

2009-01-05 @ 12:21:37
URL: http://tsambika.blogg.se/
Postat av: Carina

Va duktig du är Åsa, du gör jättefina grejer. Kan man få en liten tips- och inspirationskurs kanske? Det jag pysslar kallar jag fortfarande för skräpbooking....

2009-01-07 @ 21:59:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0