. : kalender till svärmor : .

När jag köpte min BIA frågade min svärmor mig om jag inte kunde göra en kalender åt henne, och visst tog det lite tid ;0) men nu är den iallafall klar! Och nu när den är klar så blir det garanterat flera...

Kalendern med framsida i plast och snodd som stängning.

Här utan plastsidan. Har använt mig av thickers, mini alphas och Inkywings fantastiska nya stämplar!

Jag har stämplat dom olika stråna med distress-dynan Peeled paint och med vattenstämpel-dyna och sedan penslat över med Perfect Pearl. Ger många olika effekter och ett fint djup i pappret, som syns bättre live då förstårs... :0)

Inuti har jag satt avdelare för info, anteckningar och adresser.

En närbild på avdelarna.

I själva almenacksdelen har jag satt in ett bokmärke, som lätt går att flytta, där stommen är av hårdplast som jag sedan klätt i papper.

Längst bak har jag dekorerat med min personliga stämpel.

Behöver jag säga att svärmor blev jätteglad :0)) En skoj present att ge bort!

. : kram : .

Kommentarer
Postat av: Miss CutiePie

Åh vad fint, jag förstår att hon blev glad!

2009-06-16 @ 22:54:48
URL: http://misscutiepiegoes80s.blogspot.com
Postat av: stämpelboden

Hur fin som helst,lycklig svärmor

Hoppas vi syns i Leksand

Puck/stämpelboden

2009-06-16 @ 23:30:29
Postat av: Laila

Ett underbart jobb jobb du gjort med BIAn. HAr du köpt färdiga almenacksblad? Eller gör du själv?

2009-06-17 @ 00:02:29
URL: http://tillklippt.blogspot.com/
Postat av: Scraphorse - Åsa

Tack!! :0))

Vad gäller almenacksbladen så är själva kalender- bladen köpta i den lokala bokhandeln, som lösblad, som jag sedan anpassat till själva kalendern. Medans övriga blad har jag gjort på datorn och skrivit ut. Tanken var att jag skulle göra alenacksbladen själv också men det vart jättekrångligt när jag skulle skriva ut dom, så då hittade jag denna lösning istället, inte lika rolig och personlig men sååå mycket enklare ;0)

Lite pyssel att få alla mått att stämma men det blev bra till slut!

2009-06-17 @ 08:17:32
URL: http://scraphorse.blogg.se/
Postat av: Maya

Guriland,så lekkert!!

Så gjennomført,og så nyydelig farger!

Og de nye stemplene til Lisa er sååå flotte!!

Skjønner godt at svigermor satte pris på denne :)

Ha en flott dag,

klem fra Maya:)

2009-06-17 @ 08:41:42
URL: http://mayas-hobbyblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0