. : minialbum : .

Ja, i veckans utmaning i Femkampen på Hildas Rum så skulle vi göra minialbum, på minst 3 uppslag. Jag hade redan tänkt ut tidigt vad jag ville göra men den här gången var jag en hårsmån från att kasta in handduken. Ett minialbum är ju inget man gör på en kvart direkt, iaf inte jag då ;0) Och det var dessutom min DT-vecka hos Inkywings! Men på något förunderligt vis lyckades jag göra både minialbum och alla mina DT-inlägg! Så här visar jag nu upp mitt minialbum, blir en del bilder dock, he, he

Framsidan på albumet! Jag har gjort ett album om pojkarnas första år tillsammans. Har använt Tingturas runda stämpel för att liva upp bakgrundspappret lite.

Den söta lilla hippon är utskuren med sillen och sedan skuggad med chalks och så lite vita linjer på det...

Första uppslaget innehåller en personlig sida per kille.

Den lilla snurklan är också utskuren med sillen, och sedan har jag doodlat den med vit penna!

De blåa retrolöven är dekorerade med 3d-lack för att få lite extra effekt. De runda cirklarna är utklippta ur mönsterpapper och ditklistrade med 3d-kuddar.

Andra uppslaget innehåller mysstunder tillsammans. (Här har jag även fått med utmaningens bonusprodukt; ett dekorerat gem)

En personlig favorit är detta härliga träd, utskuret med sillen ja ;0) , som jag skuggat och kluddat på.

På sista uppslaget finns ytterligar två bilder på pojkarna tillsammans. Här har jag varit sparsam med dekorationerna och låtit mönsterpappret ta plats istället.

Men jag har ändå smygit in små detaljer, såsom 3d-effekt på ugglorna; genom att klippa ut dom ur pappret och sedan klistra fast dom igen, fast med 3d-kuddar.

Och så avslutningsvis baksidan som bygger på samma färger och stil som framsidan, här med min personliga stämpel.

Lär väl kankse inte vinna några extra poäng på den men jag är jättenöjd att få den gjord, då den genast blivit stort uppskattad av Storebror. Och det var ju det som var meningen! :0)

Ses snart igen!

. : kram : .

Kommentarer
Postat av: karin/essmo

Vilket mysigt album du har gjort! Snyggt med 3D-lack!=)



Visst är dom söta toakorten.. Här är en beskrivning på hur man kan göra:

jd-wp&Itemid=108&p=1373" rel="nofollow">http://www.scrappiz.se/index.php?option=comjd-wp&Itemid=108&p=1373

kram !

2009-03-23 @ 15:17:25
URL: http://essmos.blogspot.com/
Postat av: Cathrine/caca

Vilket jättefint album! Mysiga dekorationer och härliga färger.

2009-03-23 @ 15:30:42
Postat av: Ida

Vilket underbart album. Men jag håller med dig om att de inte är lätt att skapa på 1 vecka bara. Jag lyckades inte alls med mitt men skickade in ändå. Du gjorde verkligen ett fantastiskt jobb!

2009-03-23 @ 17:01:14
URL: http://mittscrappandeliv.blogspot.com
Postat av: eyovine

Så mycket vackert här inne =)... tackar för inspiraationen! Å fusk akvarell med stämplar var ju hur läckert som helst!!



/Maja

2009-03-24 @ 10:25:30
URL: http://stokk-eyovine.blogspot.com
Postat av: marit

Underbart!



Får du inga pluspoäng för det så vet inte jag vad de vill ha ;-)



Kram

2009-03-24 @ 15:56:06
URL: http://maritsscrapblogg.blogspot.com
Postat av: Lena/Bertil

Vilka underbara saker du skapar! Gillar verkligen ditt mini-album med helsköna detaljer. Har även kikat runt på allt annat och häpnar, vad duktig du är!

2009-03-24 @ 19:25:01
Postat av: Jazzy

Så fiffigt! Jätte fint.

2009-03-24 @ 19:29:07
URL: http://jazzybelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0