:: inspirations - dt inkywings ::

Ja, då var det dags för ett nytt härligt pyssel år!!
Tror personligen att det kommer att bli fullt med pyssel. Jag hoppas det iallafall!

För att börja året bra så fick mitt första projekt bli att göra mig en ny inspirationsbok för 2011.
Jag tycker det är jätte skönt att ha allting samlat på ett ställe och så är det lätt att hitta inspirationen om den tryter...

----------------------------------

Yes, it´s time for a new lovely crafting year!
Personally I believe that there will be plenty of crafting. I hope so anyway! :0)

To start the year well, got my first project to be making me a new inspirational book for 2011.
I really like to have everything gathered in one place and it´s also easy to find the inspiration if it´s "on the run"...



Jag har använt mig av Bind it All-maskinen för att binda ihop den.



Fram- och baksidan består av de lite tjockare, härliga kraftpappren som finns i butiken. Älskar dom!!!

Sedan har jag använt symaskinen och dekorerat med ett enkelt chipboard hjärta.
Hjärtat är målat med Promarkers och så har jag sprayat med Glimmer Mist - chalkboard och gnuggat fast några rub-ons.



Texten är utstansad, fastlimmad och sedan har jag haft på 3d-glaze för att få lite mer effekt.

Inuti har jag gjort egna tabs som jag sedan dekorerat med mini-alphas i olika vairanter på, för att markera ut de olika "områden" som jag delat in boken i.
Jag har också använt olika band, som jag häftat fast med Tim Holtz Tiny Attacher.



Jag börjar bolen med en sida med utmaningar till mig själv! Bland annat så har jag tänkt göra ett julkort i månaden (inte ett i veckan, det vet jag redan nu att det inte kommer gå.. ;0)) och så vill jag scrappa lite mer LO´s. Så där har jag också sagt minst en i månaden! Blir det fler så är det ju bara bra... :0)

Sen kanske det dyker upp fler mål, det vet man aldrig...





Här är några andra sidor inuti boken såsom dt-uppdrag, mallar och skisser.

Alla papper är ifrån Bo Bunny.



Den blir tjock och härlig och snart full av inspiration!


Papper/Papers: Kraftpapper, Bo Bunny, Kuvert
Färgläggning/Coloring: Promarkers
Övrigt/Embellies: Bind it All, Rubons, Band, Knappar, Halv pärlor, Symaskin


Kommentarer
Postat av: Zarah

Så himla fint - och så smart! :D

2011-01-17 @ 10:24:52
URL: http://zarischka2.blogspot.com
Postat av: Emma

Va bra idé! Blir alltid inspirerad här på din blogg!

Har en lite fråga:Hur lykcas du sy i papper/cardstock? Vet inte om det är min symaskin som är krånglig men det funkar inte hur jag än försöker, utan tråden bara går sönder.... Tacksam för tips!

/EMMA

2011-01-17 @ 11:34:40
Postat av: Maya

Åååååh så fiiiin! Nästan så att jag vill skaffa BIA bara för att lifta din bok rakt av :D Fast nä... Vet inte vad jag skulle skriva i den ;) Men den var väldigt snygg!

2011-01-17 @ 14:36:30
URL: http://smautbrott.blogspot.com
Postat av: stephi

super snygg! Rolig ide att samla det såhär, lätt att se, ha koll... SJYSST!!!!

2011-01-17 @ 15:56:29
URL: http://www.stephis-kort.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0