:: timepiece - dt inkywings ::

Idag tänkte jag visa en liten låda som jag gjort med Bo Bunnys fantastiska serie Timepiece som jag visar i Inkywings Blogg!
Till de underbara pappren finns det massor av olika matchande tillbehör, såsom cutouts, band, chipboard, bling pärlor, stickers, rubons, die cuts mm.
Jag tycker om att köpa hela serier eller plocka ihop 'lite av varje' från en matchad serie.
Det blir så mycket enklare att skapa, när man redan från början vet att allting passar ihop.

-------------------------------

Today Im showing a little box that I made with Bo Bunny fantastic series Timepiece in Inkywings Blog!
To the wonderful papers, there are lots of different matching accessories, such as cutouts, ribbons, chipboard, bling pearls, stickers, rubons, die cuts and more.
I like to buy the whole series or pick up 'a bit of everything' from a matched serie.
There is so much easier to create, when you already know from the beginning that everything fits together.



Framförallt så är det välldigt behändigt att använda de färdiga texterna, sk. cut-outs.

Här har jag använt mig av inte mindre än tre olika varianter.



För att göra själva asken har jag använt mig av de 'nya' diesen från Cheery Lynn.
Ni har väl inte missat dessa!?
Inte helt olika Spellbinders, men med fördelen att i ett set finns det många fler storlekar. Och framförallt så är dom största riktigt stora! Något jag personligen saknat från andra dies-märken.

Även det sk. tårtpappret är en die från samma märke!

Jag kommer senare under veckan visa lite tips på hur man använder dom.



Jag har jobbat för att få mycket 3d-känsla på dekorationerna och cut-out texterna.



Och så här ser den ut inuti!

Det behöver inte vara mer komplicerat än så.

Allt material är från Bo Bunny´s Timepiece!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0