Magnolia Tag...

Idag blir det ett alster i en av mina favoritformer i Scrap-Perras blogg, mina kära Tags! :0)
Som Ni vet så älskar jag ju dessa. De är enkla och roliga att göra, samt att de passar till så mycket.

******

Today Im showing one of my big favourites in Scrap-Perras Blog. My precious Tags! ;0)
Well, you who knows also knows that Im obsessed with theese...




Den här gången har jag gått för att få en lite mer stillsam och sliten look, nästan lite mot Vintage.
Det får jag enkelt genom att riva kanterna lite samt färga in dem med Distress-färg. Jag har använt mig av favoriterna Walnut Stain och Vintage Photo.



Som bas har jag använt en färdig Tag. Sen har jag fäst en bit wellpapp och en bit Canvas Burlap (som Juteväv). Sedan slutligen en Doiley (tårtdekoration).

Alla Cherry Bloom-blommor är glittriga av Glimmer Glam Chandelier och Espresso Bean.

För att få en extra effekt så har jag stämplat lite 'slarvigt' runt motivet samt kanterna på Tagen med en brun Memento dyna.


Ni har väl inte missat alla fina Magnolia-stämplar i butiken?!

För att få den lite mer Vintage-lika looken även på motivet så har jag först stämplat det med en brun Memento dyna, istället för den svarta, som jag normalt använder. Det ger genast ett mer nedtonat intryck.

Sen har jag tänkt på att även färgerna jag använder när jag färglägger inte ska vara så 'starka'.

Här har jag färglagt med Promarkers (alltså tuschpennor).

----------------
Jag har använt följande färger:
Hud/Skin: Sunkissed Pink, Dusky Pink, Blush, Ivory
Kläder/Clothes: Ice Grey 1-2, Pastel Blue
Hår/Hair: Cocoa, Sandstone, Almond
Blender
----------------


Glöm nu inte bort att packa alla pysselsakerna inför Scrap-Perras mysiga Julträff!
Jag kommer givetvis finnas där, full med julinspiration. Och jag kommer dessutom få chansen att visa lite färgläggningstips för dom som är intresserade... 

Hoppas vi ses på lördag!


Kommentarer
Postat av: Dorte

Så vakkert, det er en af de fineste Tilda stempler jeg ved om.

klem fra Dorte

2011-11-29 @ 08:59:28
URL: http://dortesdill.blogspot.com
Postat av: Linda- Pysselbus

Åsa - vad mycket fint du gjort!!! Underbara detaljer och färgläggningen... wow Kan knappt tro att det är första gången du testa tombows på swalk-motivet i inlägget här ovan....



Den här tagen är nog min favvo... Superfin!! Vad är det för die till den järneksswirlen? Den var ju bara såååå läcker!



Kram

Linda

2011-12-06 @ 07:56:51
URL: http://pysselbus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0