Maja Design & Magnolia...

Idag får jag äntligen chansen att visa mitt första alster hos Scrap-Perra.
Och jag börjar med att kombinera Maja Design och Magnolia. Kan inte bli fel, eller hur?!

******

Today I finally get the chance to show my first creation at Scrap-Perra´s Blog.
And I begin to combine Maja Design and Magnolia. Can not go wrong, right?!



Jag har gjort ett sk Double Sided Pocket Card.

Det är en kortvikning som utgår från ett enda mönsterpapper och där båda sidor av pappret blir exponerade. Så här gäller det att tänka till i valet av papper... ;0)



Jag har använt Snön Faller från Maja Designs Vintage Winter.

Helt underbara dubbelsidiga mönsterpapper med fina matchande sidor.

Jag har dessutom använt den lilla 'extra' remsan längst ner på papperet och dekorerat med, i den lilla skarven som automatiskt blir på denna kortvikning.

Alla kanter är distressade med Walnut Stain.



I fickan har jag gjort ett uttagbart kort, där du kan skriva din lilla personliga hälsning.

Kortet är utstansat i tre olika sorters cardstock med hjälp av Spellbinders.

Och sedan enkelt dekorerad med en öljett och lite band.

Kanterna är distressade med Tea Dye och Walnut Stain.



Även baksidan är dekorerad på samma vis.

Här finns också en ficka med ett uttagbart kort mer ytterligare plats för personliga hälsningar.



En närbild på en av de nya julstämplarna från Magnolia Sweet Christmas Dreams - A little Gift Tilda.
Hon är färglagd med Promarkers på Letrasets Cartridge Paper (270 g).

Motivet är utstansat med Spellbinders och sedan har jag distressat runt bilden med Tea Dye.

Jag har dekorerat med Cherry Blooms, Primas glittriga Gillian White och lite minirosor.
Alla blommorna är målade med Glimmer Glam Chandelier, för lite extra glittrande effekt.

Hoppas Ni tycker om det!


Im entering following challenges:
I love Promarkers - Glitter & Glitz
Just Magnolia - Anything goes



Kommentarer
Postat av: Dorte

Nydeligt kort, Åsa. Nej, med Magnolia og papir fra Maja Design kan det næsten ikke gå fejl. Fint at få udnyttet tekstremsen nederst på arket.

Har du en tutorial til dit double sided pocket card?

klem fra Dorte

2011-11-08 @ 08:18:20
URL: http://dortesdill.blogspot.com/
Postat av: Beate

Nydelig, nydelig kort! Herlige papirer og farger :-)

2011-11-08 @ 10:43:38
URL: http://www.minlillescrappehule.blogspot.com
Postat av: Christina

WOW!!! Helt underbart!!!

2011-11-08 @ 11:07:07
URL: http://scrapkammaren.blogspot.com
Postat av: A

2011-11-08 @ 11:10:38
Postat av: Anna

Först ett STORT grattis till DT platsen hos Perra

och sedan ett alldeles fin Åsa kort. Vad bra att det går åt ett helt mönster papper, det borde jag annama :) då man har samlat på sig mer än 10 st ;)

Stor kram,

Anna

2011-11-08 @ 11:12:22
URL: http://annaspyssel.blogg.se/
Postat av: Louise

Hej gumman!

Åh, vilket UNDERBART kort :) Jag som är en riktig sucker för Magnolia lämnar ditt palats idag hur inspirerad som helst. Pocket card, låter onekligen intressant. Måste googlas för att få fram en beskrivning. Läcker färgläggning och fantastiska papper! Så nej, inte alls fel men det är ju å andra sidan inget du gör ;)



Kram

2011-11-08 @ 17:15:21
URL: http://louisesscrapperie.blogspot.com
Postat av: Dena

This is an amazing card! I love the style! So adorable!

Thanks for joining the Just Magnolia and Hanglar Stanglar Challenge this week!

Hugs, Dena

2011-11-09 @ 14:56:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0