Distress Markers...

Hoppas Ni som var med på Scrap-Perras 2 års-kalas hade det alldeles, alldeles underbart!
Jag var inte ett dugg avis! *ljuger*

Själv har jag lekt lite med Distress Markers i helgen.
Det finns givetvis massor av spännande saker man kan göra med dessa, men jag var jättenyfiken att pröva färgläggningen till att börja med.

******

Today Im showing a card for Scrap-Perra where I have been trying out coloring with Distress Markers for the first time. It´s not all easy in the beginning when trying out a new coloring medium.
But it was fun, and I know Im going to like them, I just need more practice... :0)




Så idag fick det bli ett runt kort med papper från Pink Paislees She Art - Inspire, tillsammans med ett stort tårtpapper, lite osteklut och några blommor.
Bokstäverna är från Prima - Tiny Alphabet Stickers.



Tekniken med dessa pennor är precis detsamma som med Tombows, och det går dessutom alldeles utmärkt att kombinera de två, om man vill det. Det som dock är viktigt att tänka på, är att använda rätt typ av akvarellpapper, annars fungerar det inget bra.
Jag har använt Cansons 200 och 300 grams papper.

Så även om jag behöver en hel del träning på att färglägga med dessa (det är aldrig lätt i början när man prövar nya färgläggningsmedium), så blir ändå första betyget mer än godkänt!
Det ska bli riktigt roligt att färglägga med Distress Markers.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0