Minialbum för Scrap-Perra...

Förutom att göra kort så gillar jag att göra minialbum.

Oftast, eller nästan alltid, blir temat på något eller några av barnen,
och de älskar att bläddra och titta i dem hela tiden.
Så mycket att de ofta faller i småbitar till slut.
Men det gör ingenting, det är ju liksom meningen.

Detta album gjorde jag till lill-tjejen,
och fokuset ligger på henne och hennes jämnåriga kusin.

Behöver jag säga att de avgudar varandra!?



På framsidan har jag valt ett väldigt lågmält papper för att lägga fokus på rubriken.
Sedan så har jag lärt mig genom åren att inte har för mycket dekorationer,
utan hålla det ganska platt.
Då håller albumet igenom flera bläddringar av de små händerna.

Här kommer några av sidorna:



På första sidan har jag skrivit ut några väl passande ord från datorn.
W och M står för deras namn Wilma och Moa.

 



På andra sidan är det ganska enkelt med fokus på bilden.

Jag tycker om att leka med storlekar och vinklingar på fotografierna när jag gör minialbum.

 



På nästa sida har jag låtit bilden ta upp hela sidan.
Sedan har jag doodlat och dekorerat med stickers.

 



Den matchande motstående sidan.

När jag gör album tycker jag det är enklast att använda papper och dekos från samma serie.
Allt material kommer från October Afternoons Cakewalk:
Stickers bokstäver - Partytime
Journaling - Doo Dads
Alpha Stickers
Label Stickers

Pyssla lugnt!

 


Kommentarer
Postat av: Emelie

Åh! Super fint!

2012-08-21 @ 11:57:13
URL: http://detkallaspyssel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0