En tavla i trä...

Idag blir det något lite annorlunda, för mig i alla fall, i Scrap-Perras Blogg.
Jag har gjort en tavla som ska sitta på väggen i min sons rum, men jag har valt att inte använda canvas.
Utan jag har använt en planka, som jag sågat till, putsat och målat (med akrylfärg).

Det går alldeles utmärkt att stämpla och måla på trä. Tänk bara på att använda en vattenfast dyna som fäster på glatta material.



Jag har valt att hålla det ganska enkelt för att jag vill att texten och dess innerbörd ska vara i fokus.

Jag har valt att endast dekorera med chipboard vimplar i ena hörnet.



Textstämpeln är från Dylusions Quintessential Quotes.

Jag älskar denna text och det är verkligen något jag vill att mina barn ska ta med sig.

Så se nu till att utforska det Ni har hemma, det mesta går att pyssla med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0