En rosa canvas...

Det är ganska tydligt att DT-gänget hos Scrap-Perra blivit väldigt inspirerade av förra helgens härliga 'Skapa med Hjärtat', då bloggen fylls med den ena färgsprakande alstret efter det andra.

Och jag vill ju inte vara sämre än att ge mig på ett försök jag också!

Jag ville dock ha en lite mer sober och mjuk framtoning på min canvas,
men ändå skapa liv och djup.



Här kommer en liten bild på det jag använt som bas för att skapa min vit/rosa/beiga tavla.



Tavlan är tänkt att sitta i min lilla dotters sovrum, ovanför sängen.
Därför har jag använt mig av sångtexten till 'Blinka lilla stjärna'.



Förutom alla olika medium så har jag använt Maja Designs Vintage Summer Basic, och rivit bitar och fäst med Decoupage Lack underst. Jag har sedan använt mig av Modeling Paste, Osteklut och doilys för att skapa djup.
Sedan har jag stämplat med olika strukturstämplar från Tim Holtz och Gesso.
Jag har även blandat Gesso med olika akrylfärger för att få exakt den nyans jag vill.
Mellan varje lager har jag sedan penslat på med Decoupage Lacket för att försegla ytan, så att de olika stegen och färgerna inte blandar sig med varandra.

Om du stämplar med akrylfärg eller Gesso så lär du tänka på att göra ren stämpeln ordentligt efteråt.



Förutom att jag själv har doodlat lite här och där har jag även använt de fantastiska Dylusions stämplarna runt kanterna. Älskar dom!!

Hoppas Ni fått lite inspiration för att skapa Era egna alster!

Pyssla lugnt!


Kommentarer
Postat av: Leah Crowe

Wow, this canvas is gorgeous!!! LOVE all the layers on here, and the color is soft and so pretty. <3

2012-05-15 @ 14:02:47
URL: http://leahscraftylife.com
Postat av: Ann-Louice Myhrberg

Verkligen jättefin!



Jag vill också ha en!



Hmm kanske måste ta fram lite pysselsaker nu kliar det i fingrarna igen.



Men inser att det behövs inköp som vanligt för att komma igång. ;-)



Kram



Ann-Louice

2012-05-29 @ 09:23:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0