Dagens verktyg hos Scrap-Perra...

Hej på Er!

Hoppas alla som var i Karlstad hade jätteskoj!

Själv är jag inte det minsta avundsjuk, nejdå! ;0)

 

Denna vecka visar alla i DT-teamet hos Scrap-Perra sitt favoritverktyg!

 

Mitt val var självklart - Ink Blending Tool!

 

Eller som jag ofta kallar det - handtaget.

 

Detta verktyg har många användningsområden, men jag har valt att fokusera på de två jag använder mest.

Jag börjar med att visa hur jag använder den när jag färgar in tags:

 

 

Jag har flera olika handtag som jag använder till mina favorit färger.

 

 

När man använder handtaget är tekniken hur du använder det ganska avgörande för slutresultatet.

För att få en mjuk infärgning, där du undviker kanter och streck, så bör du hålla handtaget som på bilden.

Här är det också en fördel att luta det något och börja en bit utanför, för att sedan jobba färgen inåt i mjuka cirkelrörelser.

 

 

Här har jag använt Tea Dye.

Lutningen på handtaget gör att färgen blir ljusare i mitten och mörkare mot kanterna.

 

 

Här har jag använt Walnut Stain, med samma teknik, men inte gått lika långt in på tagen.

 

Sedan är det bara att sätta igång och stämpla med alla dina favorit stämplar, precis som du vill.

 

Så här blev slutresultatet:

 

 

Jag har använt stämplar från Tim Holtz och Marianne Design.

 

Ett annat tillfälle jag använder handtaget ofta är när jag vill färga in runt mina stämpel motiv.

 

 

Jag börjar med att välja ut den die jag vill använda mig av.

Här har jag använt Spellbinders Oval.

 

Sedan stansar jag ut bilden.

 

 

Jag låter die'en ligga kvar runt motivet.

Här kan du behöva hålla kvar den med hjälp av andra handen,

men det vart lite svårt när jag skulle fota samtidigt... ;0)

 

Sedan använder jag samma teknik som tidigare.

 

 

Då får jag en mjuk infärgad yta runt motivet.

 

Sedan tar jag bort die'en:

 

 

När du tagit bort den får du dessutom en vit markerad ram runt motivet, och det är den jag är ute efter.

 

 

Hoppas ni fått lite tips och ideer på hur jag använder mig av mina Ink Blending Tool!

 

Glöm inte kika in under resten av veckan och kolla in vilka mer tips och verktyg som kommer! :0)

 

Pyssla lugnt!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0