Prima layout hos Scrap-Perra...

 Denna vecka så kommer DT-teamet ha Mask-tema hos Scrap-Perra.

Tycker alltid det är roligt när vi får speciella uppdrag, inte bara för skapandets skull, utan även för att se vad de andra tjejerna hittar på!

 

Jag har bestämt mig för att jobba med en av Primas underbara masker.

 

Det finns många sätt att jobba med masker, kolla gärna in någon av Camillas superbra videoklipp, där kan Ni se hur lätt man kan använda dem med olika medium.

 

Jag hade en ganska klar bild på hur jag ville jobba med min och jag kommer använda mig av Modeling Paste.

 

Jag börjar visa det färdiga resultatet på min layout: 

 

 

Jag tänkte visa några enkla steg-för-steg bilder hur jag gått till väga.

 

 

Jag började med att lägga masken där jag vill ha den och markera ut kanterna med små blyertsmärken.

Sedan har jag stämplat med olika clearstamps utanför dessa.

 

Här har jag först stämplat med Distress dyna Victorian Velvet och sedan stämplat med rosa akrylfärg ovanpå detta. Det ger härlig struktur och dimension.

 

 

Sedan la jag på masken igen och stryker ut pastan med hjälp av en spatel/målarkniv, innan jag tar bort den igen.

 

 

Här kan Ni se vilken härlig dimension det ger till layouten!

 

Den här tekniken fungerar väldigt bra om man vill göra sk. One-layer-layouts.

Men jag känner för att dekorera upp den lite, för att få en romantisk känsla som passar bra med fotografierna.

 

 

Här kommer en närbild på dessa.

 

Jag har nästan uteslutande använt mig av dekorationer, pärlor och blommor från Prima.

Fjärilarna och texten är Rubons från Kaierkraft.

 

 

Här är en närbild på pastan.

 

Hoppas Ni kommer finna mycket inspiration under denna vecka.

 


Kommentarer
Postat av: Maya

Åhhhh den var bare så vakker, Åsa!!!
Så nydelig med rene enkle linjer, og tusen takk for at du viser frem hvordan du har gjort det :)
Ha en flotters dag,
klem fra Maya

2012-09-04 @ 09:34:29
URL: http://mayas-hobbyblogg.blogspot.com/
Postat av: Lousan

SÅ underbar! Den är helt ljuvlig.
Pinnade den till Pinterest så jag kan lifta den. :)
Kram Lollo

2012-09-04 @ 13:29:49
URL: http://lousans.blogspot.com
Postat av: Carina

Helt underbar LO:)

2012-09-04 @ 16:35:27
URL: http://carinaskortochgott.blogspot.com/
Postat av: Emelie

Wow! Tack för tipset! Riktigt snyggt!!

2012-09-04 @ 19:06:31
URL: http://detkallaspyssel.blogg.se/
Postat av: Maiden

Helt fantastisk!!!

2012-09-05 @ 11:12:55
URL: http://maidens.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0