Mitt första Gästinlägg...

Jag har fått den stora äran att gästa Scrapfabriken under November månad (stort Tack Helen), och mitt DT-kit som jag fick var alldeles fullt med härligt jugodis! Så idag blir det passande nog jultema här i bloggen, för nu är det ju egentligen så inte långt kvar... Till jul alltså. ;0)
 
*****

 I have had the great honor to be a Guest-DT with Scrapfabriken during November (big thanks Helen), and my DT kit I received was full of lovely Christmascandy! So today is it appropriately Christmas theme here in the blog, for now it's really not so far away anymore... Christmas that is. ;0)




 Jag har gjort ett Diaper Fold Card med Some Odd Girls - HollyDay Gwen.

 

 Det urläckra pappret är Cosmo Cricket - Something new.

 På denna typ av kortvikning (vilken är väldigt enkel) utnytjar man mönsterpapprets båda sidor. Och på detta papper matchar det ju utmärkt.

 Alla kanter är distressade med Walnut Stain.

 

 En närbild på det uttagbara kortet som sitter inuti fickan.

Här har jag satt ihop tre olika sorters cardstock och sedan sytt runt kanterna med symaskinen.

 Textstämpeln är från Gummiapan.

 Enkelt dekorerad med en liten knapp och rosett, och gott om plats för en egen liten hälsning.

 

 En liten närbild på sköna Gwen, färglagd med Promarkers på Letraset Cartridge Paper (270 g).

 Motivet är utstansat med Spellbinders och jag har distressat med Tea Dye runt kanterna.

 Sedan har jag avslutningsvis dekorerat med lite rosor, blad och annat smått och gott.

[Allt material finns hos Scrapfabriken]



Kommentarer
Postat av: helen

uj uj uj så fantastiskt fint! galet gullig! det är jag som ska tacka, åsa, för att du frågade om du fick gästa oss. en tjej i din kaliber säger man ju inte gärna nej till ;)

det är väldigt hedersamt att ha dig med denna månad!

2011-11-07 @ 09:10:20
URL: http://scrappfabriken.blogspot.com
Postat av: Emma

Vilka underbara kreationer du gör!

2011-11-07 @ 16:40:00
URL: http://ratemma.bloggplatsen.se
Postat av: carina

Härlig vikning och kortet är jätte fint:)

kramis

2011-11-07 @ 23:22:02
URL: http://carinaskortochgott.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0