Easel card for Scrap-Perra...

♥ Hi there all wonderful crafting friends 

Today Im showing a Easel card at Scrap-Perra, with one of the cute little Mo Manning digis.

I have combined it with papers from Prima and Ladybyg & Friends.

************

♥ Hejsan alla pysslande vänner 

 

Idag tänkte visa ett Easel Card, eller Staffli kort som det heter på svenska,

med underbara papper från Ladybug och Prima, som jag bloggar åt Scrap-Perra idag.

 



För att göra själva kortet så har jag använt dies från Spellbinders.

Det finns små tricks som kan vara bra att tänka på när man tar hjälp av dies för att göra ett Staffli kort.
Först viker jag en kortbas av cardstock, precis som vanligt, men när jag ska stansa ut med diesen så låter jag  den gå lite 'över' den vikta kanten. Så att lite av de tre 'böjarna' högst upp inte blir utstansade.

Så att kortet fortfarande har en del som går att böja.

 

Men eftersom det inte blir så snyggt, när inte hela mönstret syns, så stansar jag ut en till bit som jag sedan klistrar fast ovanpå. Enkelt.

 

 

 

Här är en närbild på den övre delen av kortet.

 

 

 

Här är en närbild på den nedre delen av kortet.

 

 

 

Och här är en närbild på själva motivet.

 

Det är färglagt med följande Copics:

 

Hud: E11-21-00-000-R20

Hår: E49-25-21

Kläder: BG75-71-70 / E44-43-42-41

Marken: W3-1-0-E42-41

Skugga runt motivet: W3-1-0

 

Sedan har jag distressat med Tea Dye runt kanterna.

 

Hoppas Ni fått lite inspiration på lite annorlunda och roliga vikningar.


Im entering Copic Marker Norways challenge with this card - Birthday Card for a child.

 

♥ Ha en toppen dag 


Kommentarer
Postat av: Sinikka

Mycket fint igen.
Kram Sinikka

2013-03-12 @ 08:30:36
URL: http://creativeworld-sinikka.blogspot.nl/
Postat av: refinance mortgage

get the top pmi anywhere

2015-05-21 @ 12:41:48
URL: http://bad-credit-lenders.yolasite.com/
Postat av: http://promofunding.partners/about-us/

go here for the best low credit score around

Postat av: tide movement motors

click here for the best dials anywhere


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0