. : Färgkarta : .

Ja, som överskriften lyder så fick jag för ett par veckor sedan önskemålet av Lisa att kanske ha lite BIA-tema (Bind It All) på min vecka. Nyfiken som jag var på detta så svarade jag givetvis JA och "snodde" med mig Lisas egen med mig hem och satte igång! Och det slutade förmodligen så som Lisa gissat, nu är jag själv ägare till en alldeles egen - för oj vad skoj det är att göra egna små album-projekt...!
Första projektet blev något som jag länge känt att jag skulle behöva få ordning på. Jag vet inte hur duktiga Ni är på att hålla ordning på alla små papperslappar o dyl, men jag är lite av en slarvmaja, (kan visserligen ha att göra med att pysselbordet lätt svämmar över när man pysslar) Så jag undrar hur många gånger jag fått, återigen, göra en ny lapp med färgprover på för mina kära Promarker pennor. Men nu är det slut på det, för nu har jag minsann skapat mig en ny! Och jag ska vara riktigt duktig om jag lyckas tappa bort den här. :0)

Boken är gjord av covers som är 4x4. Framsidan är dekorerad med det härligt rosa pappret från Rusty Pickle, rosa organza band, chalkade kanter(Creamy Brown) och en liten doodlad kant som avslutning.

Texten PRO är gjord av chipbord från Making Memories, målad med PROmarkers - givetvis - och sedan lackat med 3d-lack. Och sedan är den nedre texten gjord med dymon.

Inuti har jag stämplat små hjärtan och sedan fyllt i med respektive färg. Jag valde att lägga dom i samma ordning som på leverantörens provkartor. Sedan så har jag även stämplat upp och skrivit i dom färger jag - ännu - inte har. Då ligger jag ju faktiskt ett steg före, den dag jag köper resten... ;0)

Det som är extra bra med den här färgkartan, förutom att den är svårare att tappa bort, är att jag kan ha den uppställd på bordet, och sedan kan jag enkelt bläddra mig fram till den färg jag är intresserad av. Toppen!

En sak att tänka på om du gör en färgkarta är att komma i håg att använda samma papper som du stämplar på! Annars kommer inte färgerna stämma överens i alla fall.

Allt material till Bind It All finns givetvis i Inkywings-shopen.

Hoppas ni blivit riktigt inspirerade att göra lite egna färgkartor! Imorgon bygger vi vidare på Promarkers temat!

. : kram : .

Kommentarer
Postat av: Maya

Åhhh så lurt,Åsa!!

Og så flott bok du har laget!

BIA`n er morsom :)

Klem fra Maya

2009-02-02 @ 23:08:18
URL: http://mayas-hobbyblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0