. : påskort : .

Igår kväll när regnet öste ner och det blixtrade och åskade utanför fönstret, satt jag inne och myste och pysslade lite. Ska på 90 års (40+50) kalas idag och ville ha ett kort som inte var "vanligt" men som ändå inte är så invecklat att göra, jag har ju en tendens att alltid vara ute i så god tid...hmmm ;0) Så då fick det bli ett påskort! Det är väldigt enkelt att göra: ta en påse (jag har använt en av dom bruna papperspåsarna som finns i ebutiken), vik den på mitten med botten innåt och dekorera! Superenkelt!

Så här ser framsidan ut! O står för Ola och A för Annika. Alla papper och dekorationer i kortet är från 7gypsies och Tim Holtz. Det vänstra nedre hörnet är stämplat med Gammalt brev och embossat i guld.

De utstansade bokstäverna är pyntade med 3D-lack för att få en lite finare yta. &-tecknet sitter dessutom på 3D-kuddar.

Så här blir insidan av kortet. Delen längst till vänster är botten på påsen och under den blir det plats för lite "dold" journaling eller en personlig hälsning.

Här är den personliga hälsningen, enkelt dekorerad med en liten swirl.

På bottendelen har jag embossat den nya stämpeln Grattis på din stora dag - stor med guld. På högra sidan har jag använt chipboard siffror från Making Memories.

Chipboard siffrorna är målade med Crackle Paint och sedan chalkade med bruna dynor och fastsatta med 3D-kuddar.

Inuti själva påsen finns det en tag "gömd" med en ytterligare hälsning. Det roliga med påskort är att man får plats med flera tags om man vill. Men för mig räcker det med en.

Själva tagen med födelsedagshälsningen (presenten är ett bidrag till deras framtida Barcelona-resa). Swirlstämpeln kommer från min privata stämpelsamling, men bling och band finns i ebutiken.

Baksidan av kortet. Här är stämpeln Gammalt brev embossat i guld i det nedre högra hörnet, i samma stil som på framsidan.

Hoppas jag inspirerat Er till att göra lite påskort nu! :0)

Lycka till!

. : kram : .


Kommentarer
Postat av: Carina

Suck! Va fint, hade inte en susning om att man kan köra kort av en påse.

Har gjort ett jag med (kort alltså) men jag tror att någon i "vårt" gäng hade köpt ett, så vi får se om mitt levereras i kväll.



See ya över en coctail i kväll!

2009-07-04 @ 14:11:15
URL: http://ormlund.blogg.se/
Postat av: Tiggy

Jättefint. :)

2009-07-04 @ 19:05:39
URL: http://www.tiggys.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0