. : falsk akvarell : .

Jag fortsätter på vårtemat både vad gäller stämpelmotiv och valet av färger. Idag tänkte jag använda mig av falsk akvarell tillsammans med några av Tim Holtz stämplarna som Lisa säljer i butiken. När jag gör falsk akvarell använder jag mig av Le Plume pennorna, som går att använda både till att färglägga stämpel motiv med (på ungefär samma sätt som de populäraTombow pennorna) och till att färglägga direkt på stämpeln. Passa på att skynda till butiken, för nu har Lisa ett specialerbjudande20 kr pennan (ord.pris 25 kr/st). Det jag gillar med pennorna är de två uddarna, där den lilla är lämplig till att skriva eller "doodla" med.

Jag har använt mig av Tim Holtz stämpel från arket Natures Moments CMS 001, Le Plume pennorna: NO 12 grey, NO 68 daffodil yellow och NO 96 jungle green, Judi Kins Extra Fine Mist Spritzer (fylld med vatten) och baksidan på ett vanligt vitt cardstock.

Jag börjar med att färglägga "bollarna" med den gråa pennan. Använd den breda sidan på pennan, penseludden.

Sedan fyller jag på lite "slarvigt"  med den gula pennan ovanpå. Detta för att få lite färgskiftningar i motivet. Glöm inte att rita med den gula pennan på ett spillpapper efteråt så att inte den gråa färgen stannar kvar på udden.

Avslutningsvis målar jag med den gröna på stjälkarna.

När färgläggningen är klar sprutar jag med mistern, ungefär två tre gånger, lite på håll för att fukta stämpeln.

Vänta gärna en liten stund innan du stämplar så att du ser att färgerna verkligen smälter i varandra.

Sedan är det bara att stämpla på pappret och göra ett kort av motivet!


Så här blev kortet när det blev klart. Jag har fortsatt på samma tema som igår då jag endast använder mig av cardstock.

Här har jag använt mig av två andra Tim Holtz stämplar, från samma ark. Jag har maskat ihop motiven, där jag stämplat texten med en svart vattenfast stämpeldyna, Staz On, och sedan stämplat med kvistarna som falsk akvarell, precis som ovan.

Hoppas nu ni riktigt känner hur skoj det kan vara med Le Plume pennorna och att göra Falsk akvarell! ;0)

. : kram : .

Kommentarer
Postat av: Camillha

Jätteläckert! Har faktiskt inte provat än, men det måste jag ju!!! Tack för inspiration!

2009-03-17 @ 16:40:33
URL: http://himlenrunt.blogspot.com
Postat av: Jenny

Vilken rolig teknik och så snyggt det blev till kortet.

2009-03-18 @ 10:04:16
URL: http://snackomalltoinget.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0