. : kortvikningar : .

Ny vecka, nya utmaningar - och jag tänkte fylla en vecka med olika sorters kortvikningar! De flesta ganska enkla, men som ändå ger det lilla extra som gör att kortet känns lite roligare ;0) Vi börjar med en vikning som kräver ett utgångspapper på 30 x 15 cm (precis som dom vanliga 15x15 cm korten). Biga sedan enligt ritningen nedan:
Vik sedan in vänster och höger sidan så att dom blir som dörrar på framsidan av kortet. Sen kan du klä in de olika sidorna i olika mönsterpapper och dekorera efter tycke och smak!

Så här kan det se ut när det är färdigt! Kortet är ihopbundet med ett grönt organzaband och sedan har jag gjort en etikett med en av Inkywings PiiDesign-stämplar, en scalloped stans och öljetter som jag knytit fast i bandet.

Så här ser det ut när rosetten är uppknuten och kortet är öppet.

Drar man upp kortet helt ser man även insidorna, där jag dekorerat med thickers-text. Inuti har jag använt en stämpel från Greeting Farm och Inkywings egen text-stämpel.

Motiv stämpeln från Greeting Fam är färglagd med ProMarkers, dessa fantastiska pennor :0)

Baksidan av kortet, när kortet är stängt. Om ni tittar noga ser ni att jag fäst organzabandet under mönsterpappret, för att hålla det på plats även när kortet är helt öppet.

Nu hoppas jag att ni fått en liten inspirationskick inför den resterande kortvikningsveckan :0)

. : kram : .

Kommentarer
Postat av: Sara - SaGam

Vad kul att få se kortvikningar. jag ramlade in på en blogg med Z-vikning. den ska jag testa i kväll för första gången. Vikningen du visar idag testade jag i julas och gillade den. Må gott!

2009-05-25 @ 21:07:59
URL: http://sagam.blogg.se/
Postat av: Carina

Den här fröken skulle gärna vilja vara med och kolla när du målar med ProMarkers för att få till skuggningarna. Jag använder blender men den är lite halvsvår att få till snyggt med.

Ska du ha visning på Papperskraft eller hos Lisa någon gång?

2009-05-26 @ 12:45:19
URL: http://ormlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0