. : tags : .

Den nya krackeleringsstämpeln har snabbt blivit en av mina stora favoriter! Det som är så fantastiskt med den, förutom den härliga effekten, är att den är så stor! Det blir så enkelt att använda den, inget skarvande här inte...
På Karlstad-mässan satt jag och demade tags och då använde jag denna stämpel ett par gånger, så jag tänkte passa på att visa några av dom:

Papper: Creative Tags (13x6 cm)
Stämplar: Krackelerad bakgrund, Vänskap är Kärlek
Dekorationer: Prickigt band, Blomma, rosblad, snöre
Färg: Distress Weathered wood, Distress Antique Linen, Distress Vintage Photo, Staz On (svart), Distress Embossingdyna
ÖvrigtEmbossingpulver (clear), embossingfön, Handtag för Distresser

En närbild på effekten av stämpeln.
Jag har först embossat med Clear och krackeleringsstämpeln, för att sedan distressat med olika nyanser med hjälp av distress-handtaget. När man gör det träder sakta det embossade mönstret fram. Jag har sedan lämnat det "odistressat" i mitten av tagen och stämplat med text-stämpeln. Tänk bara på att använda rätt sorts stämpeldyna, annars fastnar inte bläcket på det som är embossat. Jag har använt Staz On-dynan som fäster på nästan alla blanka material! Och sen är det bara att dekorera lite så är det färdigt!

Papper: Creative Tags (13x6 cm)
Stämplar: Krackelerad bakgrund, Inkadinkado Clearstamps (snöstjärnor)
Dekorationer: Rutigt band, filtdekorationer, punchinella (guld), Tim Holtz Filmstripp
Färg: Distress Tea Dye, Distress Antique Linen, Distress Vintage Photo, Distress Embossingdyna
ÖvrigtEmbossingpulver (clear), embossingfön, Handtag för Distresser

En närbild på krackeleringseffekten och dekorationerna.

Jag har använt samma teknik på den sista tagen som den första.

Det är vansinnigt roligt att leka med tags och distresser, och den nya stämpeln gjorde det ju inte direkt tråkigare! ;0) Hoppas jag lyckats locka er att plocka fram stämpeldynorna och leka lite.

--> Glöm inte tävlingen i inlägget nedan! <--

. : kram : .

Kommentarer
Postat av: Willea

Jisses, så fina!! Underbara nya stämplar, och jag gillar verkligen dina dekorationer!



Kram!

2009-11-04 @ 20:04:17
URL: http://willeasscrap.blogspot.com
Postat av: Anna

Supersnygg tag, filmstripen fick jag köpbegär av :)

Kram Anna

2009-11-10 @ 13:57:58
URL: http://annaspyssel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0