. : kul med påsar, del 3 : .

Då kommer mitt sista projekt med påsar, för den här gången. Jag har gjort ett påsalbum, som ska få fungera som ett slags julkort/julgåva till barnens farmor. Jag har även valt att ta med resten av hennes barnbarn, så hon får med alla i samma album. Jag har använt mig av samma princip som med påskortet fast använt mig av tre påsar istället för en och sedan sytt ihop dom med en "tråd" för att det ska hålla ihop, den blir nämligen ganska tjock... ;0)

Här är framsidan av albumet.
Papper: Webster´s Pages julserie, Papperspåse Kraft (bred)
Cardstock: Kraft och mörkgrön
Stämplar: Långa ord - julafton, Tim Holtz Holiday Hideaway
Färg: Staz On (svart), Distress Vintage Photo, Distress Crackle Paint (vit), Crackle Accent, Liquid Pearl (Ruby Red)
Dekorationer: Grungeboard Minis, Metallramen (Tim Holtz), Metallord (Tim Holtz), Tråd, Halvpärlor (inte i ebutiken ännu), Blommor - Primas lyxblandning, Foam blommor
Övrigt: Embossingpulver Clear, Sanding BlocksMM Edge Scraper, Fernstans (Small)

Här är albumet i sin helhet. Det blir som sagt ganska tjockt, men det tycker jag är en del av charmen!

Första uppslaget med äldsta barnbarnet. Bakom fliken står det "Till våran..."
Alla fotografier är sandpapprade i kanterna och rivna med en Edge scraper och sedan har jag även lackat med Crackle Accent och dragit över med en Distressdyna. Allt för att få dom att se lite slitna ut i kanterna. (ibland är man ju lite knäpp eller hur? ;0)

Andra uppslaget med en bild på dom alla tre tillsammans.

Mittuppslaget med en bild på mitten barnbarnet. Texten "...med en önskan...".

På nästa uppslag finns ytterligare en bild på dom tillsammans. Bakom fliken står texten "...om en..." och på fliken är det stämplat God jul och gott nytt år.

Och slutligen sista uppslaget med sista barnbarnet och texten "...från dina barnbarn."

Varje flik är gjord som en tag som går att dra ut. För en personlig hälsning eller kanske ytterligare fotografier... Jag har valt att ha barnens namn på flikarna, eftersom dom sitter tillsammans med deras bilder.

På själva tagsen har jag skrivit en vacker juldikt.

En bild på tagsen och flikarna.

Och slutligen baksidan på albumet.

Nu hoppas jag bara att svärmor ska tycka om julgåvan också! :0)

Tack för den här veckan! Vi ses snart igen - kanske redan nästa helg på Karlstad-mässan?! :0)

. : kram : .

Kommentarer
Postat av: nancy

Vilket jobb, verkligen hur fin som helst.

Tack för titten ;)

2009-10-19 @ 03:21:55
URL: http://pinknanc.blogg.se/
Postat av: Annlouise

Har bara en sak att säga helt UNDERBART!



//Annlouise

2009-10-19 @ 23:04:19
URL: http://pysselfia.blogspot.com
Postat av: ulrika_m

WOW! Jag är mållös! Gud så vackert. Vilken gåva, jag säger då det! Klart svärmor blir glad! Jag har gjort påskort men inget påsalbum, men det här blev så maffigt och läckert att jag nog måste prova ett sånt också. Tack för den fina inspirationen!

2009-10-30 @ 16:59:51
URL: http://ulrikascreativecorner.blogspot.com
Postat av: pendulum motors

see here for the best dials available


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0