. : promarkers : .

Det här med ordning o förvaring inom pysselbranschen verkar nästan vara lika stort som själva pysslet :0) Och jag erkänner villigt att det delvis är så för mig med! ;0) Kanske inte på alla fronter, då alla mina stämplar just nu ligger i en och samma kartong, i en salig röra, i väntan på att någon vänlig själ ska komma och stämpla upp dom och sortera dom fint i olika pärmar... *ehrmm*
Men jag måste erkänna att det gynnar kreativiteten att jag åtminstone har någon form av system för mina pysselsaker. Jag hade ett - för mig - jättebra system vad gäller mina favoritpennor Promarkers. Men då jag i en och samma smäll köpte 56 stycken nya så sprack liksom systemet plötsligt... Jag har dragit mig för att sortera, göra färgkartor och nya färgkombinationer länge nu, men när mina öppnade lådor med alla 148 (!) pennor välte i bilen och snällt ramlade ut över hela infarten så vart det liksom ett gyllene tillfälle att ta tag i saken... ;0)

Jag förvarar mina pennor i lådan Krus ifrån IKEA. Det är jättebra med genomskinliga lådor som gör att jag lätt lokaliserar just den penna jag är ute efter. Jag använder sju stycken lådor för alla 148 pennor (+inkl. svart och blender). Varje låda har tre separata fack. Avdelningarna går dessutom att ta bort, om man skulle vilja det. Och - ja - det finns lock. Och dessa används numera flitigt!!! :0)

Jag har gjort färgkartor av tags (som är välldigt lika materialet som jag normalt färglägger på). Jag har stämplat hjärtan som jag sedan färglagt och skrivit pennans färgnamn under. Eftersom det fanns plats för åtta hjärtan på tagsen så passade jag även på att sortera färgerna åtta och åtta i varje avdelning i lådorna, efter hur dom är indelade på tagsen. Tänkte att det blir lättare att hitta varje penna så...
Tanken var från början att jag skulle sätta ihop tagsen med en "jumpring", men jag kom fram till att detta systemet gjorde det mycket lättare för mig. Jag vet exakt var pennorna finns.

När jag färglagt hjärtanen så har jag målat två gånger med färgen på högersidan. Då ser jag tydligt hur mycket nyansen ändras om jag färglägger flera gånger. En till fördel med att tagsen inte sitter ihop med varandra är att jag lätt kan ta två olika tags och jämföra färger för att se hur dom fungerar med varandra!

Något som jag också använder en del är min lathund med olika färgkombinationer. Jag har visserligen dom flesta favoriterna i minnet, men med alla dom nya färgerna så blev kombinationerna flera och det vart svårt att hålla isär och komma ihåg. Och ibland så uppstår ju nya favoriter! Så därför skriver jag upp dom allihopa allteftersom jag kommer på dom...

Ja, så har jag organiserat alla mina Promarkers! Hoppas ni fått lite nyttiga tips!
Jag avslutar med lite motiv, självklart färglagda med ovanstående pennor. :0) Dessa motiv ska bli tre stycken kaos-awarder. Men dessa får ni se först i helgen! Ha en toppen fredag!!!



. : kram : .


Kommentarer
Postat av: ulrika_m

Vilken fantastisk ordning du har, härligt! Jag går också och väntar på rätt tillfälle att fixa iordning min stämpelförvaring, och nu fick jag lite inspiration av din fina PM-förvaring. Eller så skulle jag kanske helt enkelt "råka" välta ut dem på golvet och se om jag tar tag i det då istället? :-)

2009-10-30 @ 16:54:33
URL: http://ulrikascreativecorner.blogspot.com
Postat av: Yoli Design

ooojjjjjjjjjjjj wow vilket jobb och wooow så snygg förvaring!! Denna ska då jag lägga på minnet!!



:D



Kraaaaaaaam

2009-10-30 @ 17:41:18
URL: http://www.yolidesign.wordpress.com
Postat av: ElinÅ

Vilken bra förvaring! Har kikat runt i din blogg och hittat MASSOR med fina grejjer!!

Trevlig helg!

2009-10-30 @ 20:36:01
URL: http://elinsscrapblog.blogspot.com
Postat av: Erica (ica86)

Ja det verkade ju som en bra ide med dem :) skulle behöva en förvaring för mina TB

2009-10-31 @ 01:39:04
URL: http://faithhopeaandlove.blogspot.com
Postat av: AnnikaS

TACK för att du delar med dig, nu har även jag investerat i dessa lådor och kommer organisera om mina pennor. Passande att jag hittade det just nu då jag igår insåg att jag vuxit ur min tidigare förvaring.

kram Annika

2009-11-01 @ 14:44:02
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Postat av: NetteR

Supersnygg förvaring och du kan verkligen konsten att färglägga snyggt.

2009-11-01 @ 16:26:08
URL: http://netter.bloggagratis.se
Postat av: Veronika

Vilken bra förvaring :) Den ska jag lägga på minnet. :) Använder du samma förvaring när du ska på någon mara eller så?

2009-11-02 @ 03:34:41
URL: http://veronikakaptens.blogspot.com
Postat av: Suz

Hej! jag är här inne och smyger och tittar på allt underbart du skapar,men är usel på att lämna kommentar,men nu så:)Du är otroligt duktig och inspirerande.

//suz

2009-11-02 @ 11:38:09
URL: http://kortmaja.blogspot.com
Postat av: Millan

Vilken härlig förvaring! Ser jättesnyggt och smidigt ut.

2009-11-02 @ 20:37:39
URL: http://www.millan.dk
Postat av: Yena

Hej!

Jag älskar också dessa lådor, men jag har en högre variant. Där i har jag t.ex. stämpeldynor, akrylboke och alla små flaskor som behöver stå upp t.ex. stickles och stämpelrengöring.

Du är så duktig med dina promarkers! Inspirerande!

2009-11-10 @ 10:45:56
URL: http://yenas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0