. : promarkers # 2 : .

Så var det dags för lite mera tips för Promarkers! Idag tänkte jag visa hur man kan använda Blender-pennan.
Blender-pennan är en penna med ofärgat tusch och används främst för att tunna ut eller blanda de befintliga pennorna. Den kan till en början upplevas lite svår att använda, vilket jag själv tyckte, men med lite övning så är den faktiskt riktigt rolig att använda.
Färgläggning
1. Börja med att lägga grunden med de färger du vill använda. Här har jag använt Apricot till kroppen, Ginger på svansen samt Blossom på kläderna. Lämna vita fält där du vill att de ljusa fäckarna ska lysa igenom. Tänk på att ta små områden i taget så att inte färgen hinner torka!
2. "Skugga" kanterna mellan färgen och de vita fälten med Blendern med små cirkulära rörelser.
3. Lägg på nästa nyans där du vill bygga upp lite mörkare skuggor, för att bygga upp djupet i bilden. Här Ginger, Spice och Rose Pink. "Skugga" hela tiden övergången mellan den ljusa och den mörkare nyansen med den ljusare pennan (i detta fall Apricot, Ginger och Blossom).
4. Sedan går jag över med Blendern på de ljusa områden en gång till.
5. Avsluta med de mörkaste nyanserna; Terracotta och Fuchsia Pink, och "skugga" precis som tidigare med den ljusaste nyansen (här Apricot och Blossom).

Här ser Ni det färdiga resultatet:


Motivet från Greeting Farm.

Ni har väl inte missat alla de nya härliga papprena som kommit in i e-butiken. Både murriga och vårpastelliga. Här har jag använt papper från Bo Bunny - SOPHIE Tickled Pink och SOPHIE Boquet.



Ännu en nyhet är Primas alfabetsclearstamps. Du stämplar hela alfabetet direkt och klipper sedan ut de bokstäver du vill ha. Jättesmidigt! Här stämplade med Staz On - Timber Brown på beige cardstock.



En till härlig vårnyhet är alla band som kommit in efter CHA-mässan. Jag fullkomligen älskar alla breda, fina band! Här har jag använt Silky Crush - Pink.



Slutligen en närbild på det färdiga motivet. Färglagt med Promarkers och Blender-pennan!

Ha en trevlig vårdag i solen! :0)

. : kram : .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0