:: adventsljus ::

Det är ju faktiskt första advent idag, och för en jul- och adventsälskare som jag så innebär det att vi äntligen får tända första ljuset. Och givetvis har jag dekorerat mina ljus själv! :0)

It's actually the first of Advent today, and for Christmas and Advent lover like me, it means we finally have light the first candle. And of course I have decorated my own lights! ;0)



Jag har använt mig av tekniken att först stämpla på en servett och sedan med hjälp av bakplåtspapper och embossingpistolen föra över det på ljuset. Det finns många bra steg-för-steg beskrivningar på detta på nätet!



Jag har sedan numrerat de olika ljusen från 1 till 4 och sedan dekorerat längst ner, där det inte riskerar att bli uppbränt. ;0)



En närbild på dekorationerna; Jag har använt Tim Holtz Tissue Tape med snöflingor på, lite rödrutigt band och stansat ut stjärnor som jag sedan dekorerat med knappar och floss.
Enkelt men snyggt.

Tips på en textstämpel som är jättebra att använda på ljus är: Julsångsbakgrund!
Den är riktigt bred och är jättesnygg till den här typen av projekt!

Hoppas ni får en riktigt härlig första advent med massor av mys och julstämning!

Hope you have a wonderful first Christmas with lots of cozy and Christmas spirit!

Detta är även ett bidrag till utmaning 103 på Sukkersött.

Storlek/Size: candles are 7 cm high
Stämplar/Stamps: Easer
Papper/Papers: Inkywings, Corrugated paper
Ink/Färg: Memento - Rich Cocoa
Övrigt/Embellies: Tissue Tape, Ribbon, Sizzix - Star Dies, Buttons, Floss




Kommentarer
Postat av: Malin

Mycket snygga ljus! De skulle gärna få stå på mitt bord här hemma...

2010-11-28 @ 17:58:54
URL: http://www.cri-kee76.blogspot.com/
Postat av: Debbie Pamment

Just gorgeous! What a beautiful way to start off your Christmas!

xXx

2010-11-29 @ 02:10:40
URL: http://www.debbiepsplace.blogspot.com
Postat av: Lina Hedman

Du är ju helt grym!! :-) Så fantastiskt fina saker!!! Du skulle ju ha en egen butik Åsa! ;-)



Kram/Lina H

2010-11-30 @ 08:38:26
Postat av: Lene

Så utrolig flotte lys du har laget!

Takk for at du deltar hos Sukkersøtt:)

Klem fra Lene:)

2010-11-30 @ 08:49:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0