Att använda masker på kort...

Vi har sett både Webmosterhelene och Umenorskan kladda duktigt både med distresser, färger och olika masker på sina layouter i bästa konstnärliga stil i Scrap-Perras Blogg. Men man kan givetvis använda samma teknik och material när man gör kort! Så det tänkte jag visa idag...

******

Today Im showing how you can use different maskes and play with distress colours and stamps to create your cards in Scrap-Perras Blog.



Det finns många härliga masker i olika storlekar och mönster.
Populärast just nu är både Tim Holtz och The Crafters Workshop.



På mitt första kort har jag använt en medelstor stjärna.
Jag har först använt det som är kvar runt själva stjärn-masken och distressat med de nya vinter färgerna Evergreen Bough och Iced Spruce inuti, med hjälp av ett Ink distressing Tool

Sedan har jag lagt på själva stjärn-masken ovanpå den distressade stjärnan och stämplat med den svarta dynan. Jag har använt mig av olika Tim Holtz-stämplar. På så vis kan man lätt styra vad som ska synas i stjärnan och vad som ska finnas utanför. Här ärdet bara att leka loss ordentligt. Det är jätteroligt!

Som avslutning har jag satt på lite bokstavs stickers från October Afternoon och doodlat med en penna runt kanten.



På nästa kort har jag valt att göra det lite mera stilrent.
Jag har använt samma mask och teknik, men här har jag använt färgerna Tea Dye och Vintage Photo.

Stämplarna som jag använt är från Marianne Designs Tea Time och är stämplade med färgen Walnut Stain.



Här har jag valt att montera den maskade biten med 3d-kuddar på själva kortbasen.
Jag har även sytt med symaskinen runt kanterna och dekorerat med en bit snöre och en knapp.

Så se nu till att leka loss ordentligt med färgerna och maskerna - även på korten.

Ha en mysig Lucia!


Kommentarer
Postat av: Primia

Häftiga effekter det blev med både maskerna och de upphöjda detaljerna på korten.

Jättefina!

2011-12-13 @ 14:46:06
URL: http://www.primia.blogspot.com/
Postat av: Ulrika

Vilka otroligt läckra kort! Fastnade lite extra för det första, det drar verkligen blicken till sig ...

2011-12-13 @ 18:14:42
URL: http://ullespyssel.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0