:: masking - dt inkywings ::

En av mina favorit tekniker just nu är den typen av maskning som Distress-rutorna går ut på. Samma som jag visade i det här inlägget. Tekniken går att använda på så många roliga och olika vis.

Här har jag använt tekniken för att göra alla hjärtans dag kort!

------------------------------------------

One of my favorite techniques right now is the type of masking that makes the so called Distress-boxes. Same as I showed in this post. The technique can be used in so many fun and different ways.

Here I've used the technique to make a Valentine's Day card!




Jag har använt mig av stämpeln "gammalt brev" på kanterna samt blommstämplar från Tim Holtz i den rosa nyansen bakom. Det härliga bröllopsparet är från Greeting Farm.



En närbild.

Alla de rosa motiven är dessutom överpenslade med Perfect Pearls för att få en glittrig effekt.

Storlek/Size: 15x15 cm
Stämplar/Stamps: Greeting Farm, Tim Holtz, Inkywings
Papper/Papers: Cardstock
Ink/Färg: Memento- Tuxedo Black
Övrigt/Embellies: Band, Symaskin, Perfect Pearls




Kommentarer
Postat av: yyam

Such a simple design...but so beautifully executed! Love how you create interest and depth with your technique!!!:)

2011-01-19 @ 04:21:07
URL: http://yyam.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0