Kuvert kort...

Idag visar jag ett sk Kuvert kort i hÄnglar bloggen.
Det är inte alls så avancerat som det låter, utan jag har helt enkelt klätt framsidan på ett vanligt kuvert.
Jag har valt ett kuvert som är 16x16 cm, för då kan jag skapa i det format som jag är mest bekväm i. Alltså 15x15 cm.

******

Today I show a so-called Envelope card in the hÄnglar-blog.
It is not as advanced as it sounds, I have simply decorated the front of a plain envelope.
I chose an envelope that is 16x16 cm, because then I can create in the format that I'm most comfortable in, 15x15 cm that is
.



Jag har hållt utseendet väldigt sparsamt och enkelt.

Papper från Autenthique och MME. Alla kanter är distressade med Walnut Stain.

hÄnglar-pojken är färglagd med Promarkers på Letraset Cartridge Papers (270 g).

Jag har använt följande färger:

Hud/Skin: Sunkissed Pink, Dusky Pink, Blush, Ivory
Jeans: China Blue, Denim Blue, Powder Blue
Skjorta/shirt: Blue Pearl, Pastel Blue
Skor-Hår/Shoes-Hair: Cocoa, Tan, Putty

*****

I kept it very clean and simple.

Papers are from Autenthique and MME. All the edges are distressed with Walnut Stain.

The image is colored with Promarkers on Letraset Cartridge Papers (270 g).

You can see the colors I´ve used above...




Jag har även gjort ett matchande kort att ha inuti kuvertet, där jag kan skriva våran personliga hälsning.

******

I have also made a matching card to be inside the envelope, where I can write our personal greeting.



Här är kortet och kuvertet tillsammans.

******

Here´s the envelope and the card together.



Nu ska jag se till att packa ner alla mina pysselsaker, för i helgen blir det Dalapysslingen!!
Ha en trevlig kväll allihopa! :0)



Kommentarer
Postat av: Christina

Sååå himla snyggt!! Superfint!! Jag har fått en ny idol! Varför har jag inte hittat dig innan?

2011-11-10 @ 09:13:03
URL: http://scrapkammaren.blogspot.com
Postat av: Christina

Det är jag igen - nu har jag gjort ett sånt här kort! Verkligen roligt och annorlunda men lätt att göra! :-)



Tack för inspirationen!

2011-11-10 @ 21:18:50
URL: http://scrapkammaren.blogspot.com
Postat av: Angelica

Smart!!

Och snyggt....

2011-11-13 @ 21:06:27
URL: http://scrapp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0