A challenge / En utmaning...

Hi there crafty friends / Hejsan alla pysslande vänner!
 
 
Igår kväll vad jag med i en utmaning på en sida på Facebook som heter "En kväll - En utmaning".
Jättemysigt koncept, men jag har aldrig haft chansen att vara med på någon tidigare.
Men jul ledig som jag är, plus att det var Åsa som höll i utmaningen, så tog jag chansen och var med och skapade ett kort. :0)
 
******
 
Last night I participatet in a challenge on Facebook in a goroup called "One night - One challenge".
A really nice concept, but I haven´t had the chance to enter any challenge so far.
But this time I did, having Christmas Holiday and the fact that it was a crafting friend (Åsa) that held the challenge made me feel really inspired. :0)
 
 
Temat var rött, snöre, tag och text, och med knorren Hjärtan.
 
Jag passade på att göra något som inte hade temat Jul,
även om det också hade fungerat bra.
 
******
 
The theme was red, string, tag and sentiment, and with the extra addition of Hearts.
 
I choosed to do something other then Christmas theme,
though it could work fine too.
 
 
Stämpeln är från Saturated Canary och är färglagt med Copics.
 
Min Copics samling består mestadels av Sketch pennor.
Anledningen till det är många, dels för att de innehåller mer bläck redan från början, dels för att de finns i alla färgerna, men framförallt för att jag tycker de är skönare att hålla i, vilket gör färgläggningen lättare.
 
Jag har givetvis en hel del Ciao också.
De är perfekt att testa med i början, eftersom de är billigare att köpa och har precis samma kvalitéer som Sketch i övrigt. Det som kan vara bra att tänka på är att, eftersom de endast finns i ett mindre urval av färger, så kan det vara svårt att hitta färgkombinationer som passar bra ihop.
 
Ett av mina mål under jul ledigheten är att lägga till lite olika Nybörjar tips för Copics här på bloggen.
Så håll gärna lite utkik! :0)
 
Är det några frågor så maila annars!
Jag tipsar gärna.
 
******
 
The image is from Saturated Canary and is colored with Copics.
 
Under my Christmas Holiday my goal is to add some usefull Basic Copic Tips here on my blog.
But if there is any questions, don´t hasitate to email me!
I try to answer all questions. LOL
 
 
Ha en underbar Dan Före Dan!
 
Have a wonderful Christmas!
 

Kommentarer
Postat av: Pernilla/pillan

Underbart fint kort! Du färglägger så fint!! Ser fram emot att få läsa dina tips så jag kan lära mig mer. Skulle gärna vilja veta tips om färgläggn av hår så som du gjort ovan, gärna vilka färger också. Varifrån kommer textstämpeln? En god jul önskar jag dig! Kram

Svar: Hej Pernilla! Och stort tack :)Texten är ifrån Inkywings.
Scraphorse - Åsa

2012-12-23 @ 11:07:13
URL: http://pillanskrypin.blogspot.com
Postat av: Cordine

It's stunning!
Hugs
Cordine

2012-12-23 @ 11:17:23
URL: http://cordine.blogspot.com
Postat av: Kjersti

Et fantastisk lekkert kort Åsa!
God jul til deg og dine!
Klem fra Kjersti:)

2012-12-23 @ 13:39:16
URL: http://kjerstis-side.blogspot.com
Postat av: Rozzan

Vilken fantastiskt vacker färgläggning, och ett jättefint kort! Om jag inte såg fel så tror jag nog du vann den kvällens utmaning..:) Grattis!! Förstår att du är ett proffs på copic. Ser fram mot att läsa lite nybörjartips på din blogg i helgen, jag tränar just nu massor, jag är helt besatt av mina copic ;)
Ha en fortsatt trevlig jul

2012-12-24 @ 17:46:33
URL: http://rozzanscrap.blogspot.se/
Postat av: Pillan

Hej igen! En fråga till förutom textstämpeln... Vad har du anv för färger till klänningen? Tycker det är svårt m röda nyanserna..

2012-12-27 @ 22:53:29
URL: http://pillanskrypin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0