Lite bilder från Sweden Scrap Happening...

Förra helgen var jag ju som sagt med som inspiratör på Sweden Scrap Happening på Bjurfors Konferenscenter strax utanför Avesta som anordnades av Engströms Artstudio. Jag höll kurs där vi gjorde ett kort med en matchande låda att lägga kortet i.
Bilder på detta får Ni se imorgon, när jag bloggar för Engströms.

Idag tänkte jag börja med att visa lite bilder kursen med Ingvild Bolme.



En kurs på nästan 6 (!) timmar.
Men - WOW - vilket arbete den kvinnan lägger ner på sina alster! Helt otroligt!

Det var fantastiskt roligt och inspirerande.

Och som Ni ser ingick det ma-assor med härliga Prima produkter i kursen.

Här kommer lite blandade detaljbilder:







Och så här blev resultatet:
(ber om ursäkt för bildkvalitén, det är fotat med min Iphone)





Ett av mina största minnen från denna kurs är när Ingvild, alldeles på slutet, påpekar att vi ska rita egna måsar (!) på layouten! Helt plötsligt ser man 20 deltagare vakna upp ur sina hyper-koncentrerande övningar i att skära ut de småttaste små pyttisar till blommor ur ett mönsterpapper, med skalpell, och hastigt titta upp med vitt stirrande ögon...! * är kvinnan inte klok, ska vi förstöra denna fantastiska skapelse med ett tapert försök, att på frihand rita något, som förmodligen skulle se ut som några stackars skadesjutna kråkor?? *

I detta tillstånd försökte vår härlige vän Puck förklara varför vi i den här branschen använder stämplar...

Jag har nog inte fnittrat så mycket på länge! :0)

MEN - vi målade måsar allihopa! Och jag måste säga att jag, trots allt, blev nöjd med mina små flygfän.
Det var ju faktiskt det som mycket av alla dessa kurser gick ut på - Att våga pröva!


Imorgon kommer det fler bilder.


Kommentarer
Postat av: Anna-Lena aka Hönan

Och mitt bästa skratt minne är när jag kommer till detta steg och inser att det som du berättat om under mycket skratt och fniss inte är en MÅÅÅÅS DET ÄR EN SVAN!!! Skrattade så jag grät! (Kan ju bero på feber och trötthet med) Men du Åsa ta och kolla upp ifågelboken du hur måsar ser ut ;-)

2012-02-29 @ 10:04:08
URL: http://www.scraphonan.blogspot.com
Postat av: Helena

Hejsan!

Håller med om att det blev märklig stämning i rummet när vi skulle rita själva, vi förstod ju inte ens var Ingvild sa!

Är du gullig och mailar mig beskrivningen av din kurs, jag har sportlov nu och det skulle vara roligt att få en pysseluppgift att ta tag i! M är fortfarande på sjukhus, med infektion och vätska i ena lungan, inte bra alls.



Vänliga hälsningar,

Helena

2012-02-29 @ 16:00:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0