Pions Till Far...

Idag visar jag ett lite manligare kort med hjälp av Pions serie Till far i Scrap-Perras Blogg.

******

Today Im showing a manly card with help of Pions To Father in Scrap-Perras Blogg.



Perfekt med en serie som verkligen är skapt för att göra de där lite mer enkla eller manligare korten.
Jag har använt pappren Riksdaler och Stilig tillsammans vit och kraft cardstock.
Jag har dessutom distressat alla kanter med Walnut Stain och sytt med symaskinen. Allt för att få det att se mer arbetat ut, utan att behöva dekorera så mycket.



Som dekorationer har jag stansat ut med Tim Holtz Gears i kraft cardstock. Sen har jag embossat med Tim´s Texture Fades - Brick, för att slutligen distressa över ytan med Walnut Stain. Det ger en nästan grungig/läderlik yta. Jätteläckert!



Sedan har jag dekorerat med Tim´s Filmstrip, skruvbrads och October Afternoons Sticky Creams.
Insidan av kortet går också i samma stil. 

Så se nu till att fylla på korthögen med lite manliga kort också.

Glöm inte kika in här imorgon igen! Då kommer det mera pyssel.


Kommentarer
Postat av: Christina

Supersnyggt!! Så fint med dom där kugghjulen och filmstripsen!

2012-02-01 @ 09:09:39
URL: http://scrapkammaren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0