Grunge tags...

Idag tänkte jag återigen inspirera med lite tags, som jag skapat för Scrap-Perra.
Det är så befriande att få skapa helt utan tanke och ramar,
att bara leka fram ett resultat.
Lite ungefär som Mixed Media men enklare, och inte lika kletigt och utan torktider. :0)

Flrst en liten steg för steg bild på hur jag gör grunden på tagsen.



1. Först kletar jag ner underlägget, sporadiskt, med lite olika distressfärger.
2. Sedan sprutar jag vatten med en minimister, så att vattnet pärlar sig.
3. Doppa tagen lite här och där i färgen.
4. Torka med fönen. Det behöver inte alls bli helt torrt.
5. Fortsätt doppa och torka i så många omgångar du vill. Tills du är nöjd med resultatet.
6. Avslutningsvis går jag över kanterna med distressverktyget och valfri färg.

Sedan är det bara att börja stämpla och dekorera.



Här har jag utgått från färgerna Vintage Photo och Tea Dye.



Här har jag utgått från Fired Brick och Black Soot.
Sedan har jag använt en gammal Magnolia stämpel (mur) och färglagt med Distresspennorna (Fired Brick och Aged Mahogany).
Runt texten har jag förstärkt intrycket med hjälp av en vit penna.



Här har jag använt färgerna Walnut Stain och Vintage Photo.

Hoppas Ni fått lite inspiration!

Ses snart igen!!


Kommentarer
Postat av: Lou Mac

What gorgeous tags! Really interesting to see the technique behind them! xo

2012-07-03 @ 11:52:11
URL: http://lou-dot-mac.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0