En härlig helg...

Detta måste vara första gången jag kommer hem från en pysselhelg och inte är scrap-bakis (för det brukar jag verkligen vara). Men den här gången bara snurrar det av ideér i huvudet!

Vilken härlig helg "Skapa med hjärtat" blev!!

Men idag blir det inte klet och kladd, utan jag håller mig till mitt traditionella tema.
Så här kommer ett kort jag gjort för Scrap-Perra.

Jag har blivit huvudlöst förälskad i Maja Designs nya Vintage Summer Basics.
Det finns nog inte ett enda papper som inte är alldeles, alldeles underbart.



Här har jag använt #1933 i bakgrunden. Ett romantiskt papper i blåa och rosa toner.
Sedan har jag använt baksidan på #1899, som går i brun/beige.

Kortet är dekorerat med rosor i olika storlekar, Osteklut och ett rosa bomullsband.



Stämpeln är från Magnolia och är färglagd med Distress Markers.
Jag har använt 200 gr akvarellpapper och penselpenna.

Ett tips när man färglägger med Distress Markers är att välja ett papper med fin gräng (fin yta).

Sedan har jag stämplat och distressat med Tea Dye runt kanterna.



Tänk på att Scrap-Perras Webshop kommer ligga nere större delen av veckan då de kommer byta ut sitt lager- & bokföringsprogram. Shopen kommer öppna igen så fort det är klart, förhoppningsvis senast på fredag.
Men se till att titta in i bloggen varje dag, för vi fortsätter inspirera som vanligt!

Pyssla lugnt!


Kommentarer
Postat av: Katarina

Underbart kort. Jag är också kär i Maja pappren, köpte flera i helgen och de är så underbara. Kram Katarina

2012-05-08 @ 09:05:35
URL: http://kattaskarameller.blogspot.com
Postat av: Alyce

Asa this is just gorgeous! I love your colouring and the beautiful papers...so pretty :) I am so excited to be joining the team with you over at Tiddly Inks! :D

2012-05-08 @ 11:40:51
URL: http://kitandclowder.blogspot.com
Postat av: Christina

Superfint kort!!!

2012-05-08 @ 13:40:01
URL: http://scrapkammaren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0