Lite klet och kladd...

När vi var iväg i helgen blev ju både jag och Lisa riktigt inspirerade att kleta och kladda.
Så vi var inte sämre än att vi såg till att passa på.

Här kommer ett bokomslag som jag gjorde till en utmaning, där man skulle utgå från en bild, med ungefär dessa färger. Jag har passat på att använda alla härliga akrylfärger, gesso, medium och sprayar jag fått från Engströms och Sweden Scrap Happening.

******

Today Im showing a bookcover I´ve made for Engströms, where I´ve used lots and lots of paint, gesso, medium and mist.



I grunden har jag gått över med gesso och medium och använt ett silkespapper för att få struktur.
Sedan har jag förseglat med medium innan jag målat och sprayat.



Här kommer en närbild.

Jag har stämplat med flera olika Prima stämplar runt kanterna.
Både med vattenfast dyna och med akrylfärg.



Ytterligare en närbild.

Jag har använt olika dekorationer från Tim Holtz för att få lite extra dimension.


Pyssla lugnt!


Kommentarer
Postat av: carina

LÄCKERT klet och kladd:)

Trevlig Helg!!

Kramisar

2012-05-12 @ 09:01:10
URL: http://carinaskortochgott.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0