Tags för Scrap-Perra...

Jag har perioder då jag massproducerar tags.
Jag fullkomligt älskar både att göra dem och att ha dem.
Jag använder de för att sätta som etiketter på paket eller på blombuketen, där jag skriver den personliga hälsningen på baksidan.

Den här gången har jag valt att använda samma röda tråd för alla tre tagsen jag kommer att visa;
Embossing - Clear
Mask - Crafters Workshop - Art Is (6x6)
Dylusions Stämplar - Inbetweenies & Quintessentials
Distress Ink Pad
Distress Stains



Här visar jag hur jag gjort grunden:
1. Först har jag lagt över masken och dragit med embossingdynan.
2. Sedan har jag hällt över Clear embossing pulver (efteråt häller jag tillbaka överskottspulvret i burken igen).
e till att skaka bort allt överskott från tagen innan du smälter pulvret.
3. Smält pulvret med en embossingfön eller varmluftspistol.
4. Sist går jag över med Distressfärgen Victorian Velvet.



Här kommer det färdiga resultatet!

Jag har även dekorerat med doilys och band, samt skvätt med lite Distress Stain.



Här kommer en annan variant.

Här har jag dekorerat med Tim Holtz Pen Nibs.



Här har jag använt en svart tag som jag embossat texten i vitt.
Jag har stämplat med en stämpel runt kanterna, där jag målat direkt på stämpeln med den vita Distress Marker pennan. Avslutningsvis har jag skvätt med Distress Stains.
Dekorerat med band och Osteklut.



Och här är de alla tre!

Så plocka fram stämplarna, maskerna och färgerna och lek loss.

Vi ses snart igen!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0