Layout för Scrap-Perra...

Tänkte så stort att jag till dagens alster skulle följa Helens fina skiss i Veckans skiss hos Scrap-Perra.

 

Till en början gick det bra, men någonstans på vägen spårade det ur.

Och nu vet jag inte riktigt vart jag hamnade, inte det minsta likt.

Men så är det nog ofta, och det är väl lite meningen, att vi hittar något som inspirerar, och vad det blir i slutändan är egentligen inte så viktigt!

 



Jag har använt papper i ljusblå-beiga färger från MME och Pion Design.

Alla kanter är distressade med Walnut Stain.

 



Jag började med att stämpla med Tim Holtz textstämplar och skvätta med lite Glimmer Glam innan jag fäste pappren och dekorationerna i en diagonal över sidan.

 

Jag har använt mig av Kaiserkrafts Rub Ons även denna gång.

Förutom texten har jag även klippt sönder en fras i flera olika små-ord som jag placerat ut lite sporadiskt.

 

 

 

Runt bilden har jag brytit isär en trä dekoration från Kaiserkraft i två delar och sedan målat dem med Gesso och gått över med lite distress Walnut stain.

 

De härliga blommorna är ifrån Prima.

 

Glöm inte bort att Scrap-Perra är i Enköping på pysselträff i helgen.

Hoppas vi ses där!!

 


Kommentarer
Postat av: Tigerblomma

Den är ljuvlig!

2012-09-11 @ 12:08:19
URL: http://www.tigerblomma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0